OOH advetising (out of home advertising) ili outdoor advertising engleski je naziv za spoljašnje reklamiranje koje dolazi do svojih konzumenata u trenutku kada su oni izvan svojih kuća i stanova.

Ovaj vid oglašavanja stvoren je u cilju da dopre do potrošača dok su oni u procesu kretanja, što bi značilo da to obuhvata javna mesta, tranzite, mesta čekanja ili konkretne lokacije gde se trguje. Ovo oglašavanje obuhvata šest glavnih kategorija: bilborde, ulice, puteve, autoputeve, tranzite i alternativna oglašavanja.

U Sjedinjenim Američkim Državama postoji više od 2.100 oglašavača ovog tipa u 50 država. Ove kompanije kreću se od velikih internacionalnih, multmedijalnih komapanija do malih, nezavisnih, porodičnih biznisa. Trenutno, Velika Britanija i Francuska najjače su na tržištu Zapadne Evrope.

Bilbordi su tradicionalni OOH format spoljašnjeg oglašavanja, ali u poslednjim godinama došlo je do znatnih izmena i napredovanja u digitalnom spoljašnjem oglašavanju. Tradicionalni bilbordi koji se nalaze pored saobraćajnica dominiraju na američkom tržištu.

Ulično oglašavanje obuhvata sve formate tipa: svetleće reklame na stanicama, trafike i telefonske govornice.

 

Tranzitno oglašavanje je karakteristično za sve što je u pokretu: autobusi, podznemna železnica, kamioni, ali takođe obuhvata i nepokretnosti kao što su fiksne reklame na autobuskim i železničkim stanicama. Reklamiranje na aerodromima takođe spada u ovu grupu.