Dobro, svi smo videli bilborde. Mnogo njih. Svuda.
Ali, koliko zaista znamo o njima?

Po Nacrtu zakona o opštim uslovima za uređenja grada bilbord je „slobodnostojeći reklamni pano odgovarajućih dimenzija i materijala, namenjen za postavljanje reklamne poruke.“

Bilborde su prvi put primenili Amerikanci, kačeći reklamne poruke na obične drvene table. Kako je vreme prolazilo dodavali su osvetlenje za večernje i noćno posmatranje, da bi noviji bilbordi imali i unjutrašnje svetlo koje se nalazi u plastičnom kućištu, zaštićeno od atmosferskih nepogoda.

Bilbord je nastao iz fuzije dve reči iz engleskog jezika i to: „bill” što znači račun i „board“ u značenju tabla. Napretkom tehnologije sadašnji bilbordi imaju mogućnost prezentovanja pokretnih slika, uz pomoć jakih reflektora projektuju sadržaj na fasade kuća itd.

Kao što znate bilbordi služe da se reklamni materijal prezentuju velikom broju ljudi koji svakodnevno, uglavnom u saobraćaju, prolaze pored istih. U skladu sa tim, njihova poruka mora da bude kratka, jasna i zanimljiva. Pored reklamne i informativne uloge, u velikim gradovima bilbordi postaju jedni od nosilaca estetske konfiguracije grada, pleneći svojom kreativnošću i impozantnošću.